Yleisiä kysymyksia liittyen OmaIT -palvelun lopetukseen |
Miksi Oma IT -palvelu lopetetaan? Palvelun lopetus on osa Elisan palveluprosessien ja niitä tukevien tietojärjestelmien yksinkertaistamista. Mitä palveluja muutos koskee? Palveluiden lopetus koskee: Oma IT Työasematuki, Oma IT Palvelintuki ja Oma IT Asiantuntijapalvelut. Mikäli yrityksesi Oma IT Palvelintuen piirissä olevat palvelimet sijaitsevat Elisan konesalissa, myös nämä kapasiteettipalvelut päättyvät. Mahdolliset palvelintuen valinnaiset lisäpalvelut, kuten esimerkiksi tietokantojen hallinta ja valvonta päättyvät myös samalla. Mitä palveluja muutos ei koske: Muutos ei koske puhepalveluita ja nettiyhteyksiä. Lisäksi mm. pilvikapasiteetti-, domain- ja webhotelli-palvelut ja lisenssit (esim. M365 ja WithSecure) jatkuvat normaalisti. Myös Yritysguru palvelee yritystäsi normaalisti. Miten toimin, jos minulla on Oma IT Työasematuki? Työasematuki ml. tietoturvapäivitykset Elisan toimesta päättyvät. Palvelun kohteet on tästä syystä siirrettävä joko uuden palveluntoimittajan haltuun tai ylläpidettävä jatkossa itse. Miten toimin, jos minulla on Oma IT Palvelintuki? Palvelinten hallinta- ja valvonta sekä palvelun mahdolliset valinnaiset lisäpalvelut kuten tietokantojen hallinta- ja valvonta Elisan toimesta päättyvät, mukaan lukien tietoturvapäivitysten asentaminen. Palvelun kohteet on siirrettävä joko uuden palveluntoimittajan haltuun tai ylläpidettävä jatkossa itse. Mikäli palvelin sijaitsee Elisan konesalissa sijaitsevassa kapasiteettipalvelussakonesaleissa, tulee se siirtää myös joko uudelle palveluntoimittajalle tai pilvikapasiteettiin. Pilvikapasiteettipalvelut jatkuvat normaalisti. Miten toimin, jos minulla on Oma IT Asiantuntijapalvelut? Asiantuntijapalvelut eivät ole palvelun lopettamisen jälkeen käytettävissä. Milloin laskutukseni päättyy? Laskutus päättyy, kun Oma IT -palvelut päättyvät. Voit halutessasi päättää palvelun ja laskutuksen ennen irtisanomisajan päättymistä olemalla meihin yhteydessä. Mitä tapahtuu Oma IT laiteverkkokaupalle (Puoti)? Oma IT laiteverkkokauppa (Puoti) lopetetaan, mutta laitteita on jatkossa mahdollista tilata Elisan Yritysverkkokaupasta. Mihin voin olla yhteydessä? Voit olla meihin yhteydessä sähköpostilla omait@elisa.fi. |